2012. október 10., szerda

Mandarinkrémleves (citruskrémleves)




Hozzávalók 4 főre:

jó sok mandarin és narancs (személyenként talán 5-6 mandarin és 2 narancs),

vagy 100%-os tényleg finom narancslé (de akkor narancskrémleves lesz - úgyse baj),

2 csapott evőkanál vaníliás pudingpor,

1 darab fahéj,

8-10 szem szegfűszeg,

csipet só,

ízlés szerint cukor,

1 kis löttyintésnyi rum,

fél marék mazsola,

2-3 dl tej vagy tejszín,

durvára darált dió,

2 narancs vékonyan levágott héja.


 
A mandarinok és narancsok levét kifacsartam és átszűrtem hogy ne maradjon benne mag és rost.

A felét föltettem főni a két narancs vékonyan levágott héjával, fahéjjal, szegfűszeggel, sóval, cukorral és rummal. Míg fölforrt, kikevertem csomómentesre a maradék narancslevet a pudingporral.

A fűszeres narancslét hagytam forrni pár percig, hogy a fűszerek íze kioldódjon, aztán átszűrtem egy másik lábosba. Ekkor tettem bele a megmosott mazsolát is. Mikor újra felforrt, hozzákevertem a pudingporos mandarinlevet és állandó keverés mellett hagytam újra felforrni.

Most öntöttem csak hozzá a tejet és le is kapcsoltam alatta a tüzet. Az egész művelet körülbelül 20-25 perces.

Hidegvízfürdőbe állítva addig kevergettem, míg langyosra hűlt, aztán tettem is be a hűtőbe.

 
Durvára darált dióval megszórva tálaljuk. Tejszínhabrózsákat is nyomhatunk rá, isteni lesz azzal is. Kínálhatunk mellé rolettit is.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése